×

Greseala Mentala Sportivi - Sa te focusezi pe castig sau rezultat - Exercitiu de rezolvare a situatiei

23 Dec 2021 11:24 | Mental Coaching | 3212 Vizualizari
Greseala Mentala Sportivi - Sa te focusezi pe castig sau rezultat - Exercitiu de rezolvare a situatiei

In timpul unei competitii este destul de usor sa fii prins in capcana scorului si a gandului ca trebuie sa castigi. Este minunat sa fii competitiv! Nu discutam aici despre a nu ne interesa rezultatul sau castigul, ca altfel de ce s-ar mai tine scor, nu-i asa? Vreau sa discutam aici despre faptul sa nu fii prins in capcana scorului in sensul in care iti va afecta performanta din jocul tau.

Gandul la scor sau la rezultat apare cel mai adesea cand pierzi, cand scorul nu este in favoarea ta.

Ce se intampla in acest caz? Focusul tau se duce catre scor si incep gandurile de genul: "Daca as putea sa castig acest game o sa castig si setul" sau "Daca ii putem opri sa marcheze, atunci vom castiga".

Cu aceste ganduri tot ceea ce vei face este sa-ti muti focusul in viitor si catre lucruri pe care nu le poti controla.

In sporturile in care ai adversari, rezultatul competitiei nu este 100% in controlul tau. Nu este ceva ce poti controla total. Deci, daca tu te vei gandi la asta si lucrurile nu ies cum te-ai gandit tu, vei deveni frustrat si nervos. Concentrandu-te pe lucruri din viitor iti pierzi focusul din prezent asa incat performanta ta va scadea.

SFAT: 

Pentru a putea performa la cea mai buna valoare a ta trebuie sa de focusezi pe proces si nu pe rezultat. Asta inseamna sa te focusezi pe cum sa joci tu cel mai bine. De exemplu, te poti concentra pe lucruri specifice, tehnice, planul tau pe care ti l-ai facut inainte de meci. Ia lucrurile pas cu pas si focuseaza-te pe proces, lasa viitorul deoparte deoarece nu este in controlul tau. 

Daca pleci cu gandul la rezultat, adica in viitor si pe ceva ce nu poti controla vei pierde perspectiva jocului din acest moment si odata cu asta performanta ta va scadea.

EXERCITIU DE REZOLVARE A SITUATIEI

Daca te afli in aceasta situatie incearca sa te focusezi pe cum sa joci tu bine in continuare. Gandeste-te imediat: atunci cand joc eu cel mai bine, ce tehnici sau ce tactici (mentale sau fizice) aplic? Aceste tactici trebuie sa fie specifice si sa fie in controlul tau.

Atunci cand te trezesti ca esti frustrat sau stresat de rezultat sau de scor, aminteste-ti ca e un lucru din viitor si asta iti va afecta performanta si incearca imediat sa-ti aduci gandurile in prezent, concentrandu-te pe proces si pe ceea ce poti controla tu in acest moment.

Iata cateva exemple pentru jucatorii de fotbal:

  • concentreaza-te sa tii controlul mingii cat mai mult
  • concentreaza-te sa dai pase cat mai perfecte
  • daca ai gresit, stai 2 secunde, respira si porneste mai departe 
  • concentreaza-te pe ceea ce comunici cu colegii

Daca ai citit acest articol inseamna ca te pasioneaza subiectul, asa ca te invit sa te alaturi grupului pe care l-am creat pe FB, unde discutam despre mental coaching si parenting de copii sportivi. Daca nu te-ai inscris deja, te invit aici https://www.facebook.com/groups/370083797262882/

Mai multe lucruri despre importanta antrenamentului mental am scris in blog in categoria Mental Coaching.

Diverse informatii utile, pe care poti descarca si pastra la indemana, despre alimentatia tinerilor sportivi sau despre relatia parinte-tanar sportiv gasiti in categoria CURSURI UTILE.

Vrei sa-ti imbunatatesti performantele sportive? Atunci, pe langa antrenamentele fizice ai grija sa te alimentezi corect. Comanda-ti fisa de nutritie sportiva personalizata de AICI

Daca doresti consultanta in mental coaching (antrenament mental) personalizata, iti stau la dispozitie:). Mai multe detalii despre asta AICI

Daca ti-a placut ce ai citit, distribuie si prietenilor!

Vrei sa fii la curent cu tot ce inseamna viata frumoasa si linistita?
Vrei sa cresti un copil puternic, intr-o familie sanatoasa?
Aboneaza-te la newsletter si vei fi informat!

S-ar putea sa iti placa si