×

9 moduri prin care sa combati emotiile puternice si frica

01 Sep 2022 10:22 | Mental Coaching | 2920 Vizualizari
 9 moduri prin care sa combati emotiile puternice si frica

Frica si emotiile puternice reusesc intotdeauna sa ne dea peste cap, indiferent daca vorbim despre frica de esec sau frica de succes. Exista chiar si frica de frica:)

Toti am experimentat frica puternica la un moment dat in viata noastra si am observat cum aceasta ne tine pe loc din drumul nostru. Sportivii se intalnesc cu emotiile puternice si cu frica chiar si de mai multe ori pe saptamana.

Frica nu te poate tine pe loc pentru totdeauna decat daca o lasi, pentru ca ea se formeaza din gandurile noastre, care duc la actiuni sau inactiuni. Care sunt modurile prin care putem sa trecem peste emotiile puternice si peste frica?

Iata care sunt top 9 moduri prin care eu combat frica si pe care le predau si sportivilor mei:

1. Separa realitatea de perceptie

Intreaba-te ce se intampla de fapt, analizeaza realitatea si pune faptele reale in locul fricii, a perceptiei.

2. Identifica declansatorul

Stai cateva secinde si gandeste-te bine ce sau cine de fapt iti produce frica in situatia data. Daca te vei uita "ochi in ochi" cu frica vei reusi si sa o combati.

3. Afla unde este frica localizata in corpul tau

De cele mai multe ori frica ataca corpul fizic dar ea afecteaza oamenii in mod diferit. Daca te concentrezi si observi unde s-a localizat frica in corpul tau vei putea sa o combati prin diferite exercitii. De exemplu, te doare spatele si constati ca nu este accidentare ci doar ai avut o emotie puternica. Atunci faci stretching sau exercitii pt spate ca sa decongestionezi locul. Daca simti ca te doare in piept sau iti simti gatul sugrumat, va trebui sa aplici niste tehnici de respiratie.

4. Practica gratitudinea

In fiecare zi, fa o lista cu 3 lucruri pentru care esti recunoscator. Nu conteaza daca sunt lucruri mari sau mici, de obicei gratitudinea comuta psihicul pe modul optimist si ajuta la combaterea fricii.

5. Asculta-ti vocea interioara

Monitorizeaza-ti conversatia interioara. Gandeste-te ce i-ai spune unui prieten care se afla in aceeasi situatie. Nu cred ca i-ai spune ceea ce iti spui tu in cap in acel moment,  asa ca fii atent la ceea ce iti spui tie.

6. Creeaza o asociere noua

Aminteste-ti ca ceea ce experimentezi in acel moment va trece si adu-ti aminte cum au fost si alte situatii in care ai experimentat emotii puternice si cum au trecut si acelea. Focuseaza-te pe partea pozitiva a situatiei, decat sa te focusezi pe frica.

7. Priveste partea plina a paharului

Intotdeauna exista si o parte pozitiva a situatiei! Analizeaza gandul care iti provoaca emotie acum si incearca sa gasesti si partea plina a paharului. De exemplu: ai emotii mari ca vei juca la echipa de varsta mai mare. Priveste si bucura-te si de oportunitatea care ti s-a ivit si anume, aceea de a juca la profesionisti.

8. Practica respiratia constienta regulat

Respiratia este cea care centreaza corpul si ne echilibreaza in orice moment. Poti sa faci un exercitiu de impamantare, concentrandu-te pe centrul corpului tau. Respiratia constienta este o unealta extraordinara, iar copiii care se familiarizeaza de mici cu acest lucru vor fi cei mai norocosi. De aceea eu la toate sedintele de antrenament mental ii invat pe copii tehnici de respiratie constienta si le explic importanta acesteia.

9. Creeaza-ti spatiul tau sigur

Atunci cand te simti in siguranta nu este loc pentru frica. Gaseste-ti si fixeaza-ti spatiul tau sigur. Fie ca este un loc clar, cum ar fi dormitorul tau fie ca este unul mental, cum ar fi o plaja insorita plina de palmieri.

Toate aceste metode te vor ajuta sa treci mai usor peste emotiile puternice. Pentru unii unele vor functiona mai bine decat altele. Incearca data viitoare si veti ce ti se potriveste si vei avea mereu la indemana o modalitate de a scapa de frica. Ideea este sa actionezi cumva si sa nu lasi frica sa se faca mare si sa te copleseasca.

Daca doresti consultanta in mental coaching (antrenament mental) personalizata, pentru copilul tau, iti stau la dispozitie:). Mai multe detalii despre asta AICI

Daca ai citit acest articol inseamna ca te pasioneaza subiectul, asa ca te invit sa te alaturi grupului pe care l-am creat pe FB, unde discutam despre mental coaching si parenting de copii sportivi. Daca nu te-ai inscris deja, te invit aici https://www.facebook.com/groups/370083797262882/

Diverse informatii utile, pe care poti descarca si pastra la indemana, despre alimentatia tinerilor sportivi sau despre relatia parinte-tanar sportiv gasiti in categoria CURSURI UTILE

**sursa foto cover: modernmom.com

Daca ti-a placut ce ai citit, distribuie si prietenilor!


Vrei sa fii la curent cu tot ce inseamna viata frumoasa si linistita?
Vrei sa cresti un copil puternic, intr-o familie sanatoasa?
Aboneaza-te la newsletter si vei fi informat!
Primesti GRATUIT eBook-ul:
"10 greseli mentale pe care tinerii sportivi le fac inainte de competitie"

Despre mine

Claudia Nicolae

Inainte de a fi mental coach, sunt mama si sotie de sportivi de performanta, pasionata de sport (fost sportiv de performanta), pasionata de dans si viata frumoasa si linistita. citeste mai mult

Aboneaza-te la newsletter

Primesti CADOU eBook-ul: "10 greseli mentale pe care tinerii sportivi le fac inainte de competitie"
Suplimente sanatoase Consultanta Mental Coaching

S-ar putea sa iti placa si