×

4 Modalitati prin care sa-ti cresti nivelul de energie in timpul sarcinii

11 Oct 2015 11:25 | Mental Coaching | 3106 Vizualizari
4 Modalitati prin care sa-ti cresti nivelul de energie in timpul sarcinii

Ti se pare ca energia si sarcina sunt contradictorii? De obicei, femeile insarcinate descriu aceasta perioada prin epidoade de oboseala si letargie – si, desi, aproape toate femeile la un moment dat in timpul sarcinii experimenteaza o scadere a energiei, exista si cateva modalitati prin care te poti mentine puternica si plina de viata pana la nastere.

#1 Miscari fizice

Un pic de timp acordat activitatilor fizice poate face o mare diferenta. Dar ce fel de exercitii sa practici? Cam orice te tine in picioare si te face sa te misti este benefic. Spre exemplu, dr. Kathleen Hall in cartea sa A Life in Balance: Nourishing the Four Roots of True Happiness ne ofera cateva sfaturi:

  • Misca-te. Cu perimisiunea doctorului tau, fa un obicei din a face activitati fizice zi de zi. Aceasta sugereaza ca femeile femeile insarcinate sa se plimbe putin pe afara in pauzele de masa sau sa faca cateva miscari usoare de yoga cat timp asteapta ca mancarea sa se pregateasca.
  • Renunta la uitatul la TV si foloseste acest timp pentru cateva exercitii fizice usoare, precum pedalatul pe o bicicleta fixa sau banda de alergat. Aceste exercitii usoare sunt foarte eficiente pentru ca te vor ajuta sa te energizezi, sa iti cresti nivelul de oxigen din sange si sa iti alimentezi organismul.
  • Exercitiile fizice pot fi distractive! Acestea nu trebuie sa se limiteze la miscari individuale sau exercitii de tonifiere. Iti mai aduci aminte jocurile copilariei, cand in mod natural te miscai alergand prin locurile de joaca sau mergand pe bicicleta? Inspira-te din aceasta abordare si danseaza singura sau alaturi de ceilalti copii ai tai (daca ai) sau misca-te pur si simplu cu veselie. Punandu-ti sangele in miscare te va face sa te simti mai bine si sa ai o perspectiva generala mult mai pozitiva asupra lucrurilor.

#2 Somn suficient

Traim intr-o societate in continuua miscare, iar somnul este esential pentru a o putea lua de la capat intr-o stare buna a doua zi. Cheia mentinerii energiei este sa te odihnesti suficient, adica cel putin 8-9 ore de somn bun pe noapte.

#3 Alimentatie sanatoasa

Tot ceea ce mananci poate fi considerat energie, aflam tot de la dr. Hall, iar cele mai multe beneficii ti le vor oferi alimentele pline de nutrienti si substante care iti cresc energia. Spre exemplu, broccoli este o sursa grozava de beta caroten si vitamina C care sa te mentina energizata. La fel, afinele contin antioxidanti care te protejeaza si iti stimuleaza creierul. Iti poti creste capacitatea organismului tau de a se recupera usor prin consumul de alimente bogate in vitamina B6 (pui, cartofi dulci, banane etc.), care iti ajuta corpul sa produca serotonina, creand un efect calmant.

Pe langa aportul de vitamina B6, ai grija sa te hidratezi din plin. In special, femeile insarcinate ar trebui sa bea cele 8 pahare de apa recomandate pe zi pentru a-si mentine sanatatea si vitalitatea.

#4 Linistea sufleteasca

O minte calma si focusata sunt esentiale pentru a te mentine sanatoasa in timpul sarcinii. Iata cateva modalitati prin care iti poti mentine linistea sufleateasca:

  • Mediteaza. Inchiderea ochilor, indepartarea gandurilor si concentrarea pe o singura imagine sau un gand pentru cateva minute pe zi te vor ajuta sa iti reduci tensiunea arteriala, sa iti intaresti sistemul imunitar si sa ai mai multa energie, ne spune dr. Hall. Daca nu vrei sa meditezi sau consideri ca acest lucru nu ti se potriveste, incearca sa respiri adanc pentru un interval de doua minute. Inspirand si expirand usor, iti calmezi corpul si mintea si iti restabilesti energia.
  • Acorda-ti mai mult timp tie. Sarcina poate fi stresanta. Acordandu-ti timp pentru tine in fiecare zi iti poti scadea semnificativ nivelul stresului acumulat si iti poti mentine nivelul de energie ridicat. Spre exemplu, poti trage un pui de somn, poti citi cartea ta preferata, poti asculta muzica sau poti face orice iti place si te relaxeaza.
  • Acorda timp celor dragi tie. Tu si partenerul tau sunteti impreuna in aceasta calatorie de aducere pe lume a unui copilas, asa ca acorda-i timp in aceasta perioada de noua luni pline. Petrecerea timpului si impartasirea bucuriei impreuna cu cel drag iti vor creste nivelul de energie si iti vor imbunatati perspectiva asupra lucrurilor.

Energia in timpul sarcinii nu trebuie sa fie o raritate. Ascultandu-ti corpul si avand grija de tine, energia iti sta la indemana pentru a putea planifica si pentru a te pregati pentru noua bucurie din viata ta!

Pentru a-ti veni in ajutor in aceasta perioada a sarcinii cei de la Baby&Mama Med au creat doua ceaiuri 100% naturale: Ceai de plante - Sarcina Fericita si Ceai de plante - Energie si Vitalitate.

Acestea sunt produsul a zeci de ani ce cercetare stiintifice si multa experienta si au fost demonstrate stiintific ca:

  • imbunatatesc concentrarea;
  • aduc un plus de energie si imbunatatesc rezistenta la oboseala;
  • imbunatatesc sistemul imunitar;
  • reduc senzatia de oboseala;
  • ajuta la relaxarea corpului si mintii.

​***

Tu cum iti capeti energia in timpul sarcinii? Lasa-ne comentariul tau mai jos. Abia asteptam sa auzim vesti din partea ta!

Urmareste-ne si pe FACEBOOK si PINTEREST pentru si mai multe sfaturi pentru o viata frumoasa si sanatoasa! Be naturally beautiful!

Imagine cover via idiva.com

 

Daca ti-a placut ce ai citit, distribuie si prietenilor!


Vrei sa fii la curent cu tot ce inseamna viata frumoasa si linistita?
Vrei sa cresti un copil puternic, intr-o familie sanatoasa?
Aboneaza-te la newsletter si vei fi informat!
Primesti GRATUIT eBook-ul:
"10 greseli mentale pe care tinerii sportivi le fac inainte de competitie"

Despre mine

Claudia Nicolae

Inainte de a fi mental coach, sunt mama si sotie de sportivi de performanta, pasionata de sport (fost sportiv de performanta), pasionata de dans si viata frumoasa si linistita. citeste mai mult

Aboneaza-te la newsletter

Primesti CADOU eBook-ul: "10 greseli mentale pe care tinerii sportivi le fac inainte de competitie"
Suplimente sanatoase Consultanta Mental Coaching

S-ar putea sa iti placa si