×

8 Sfaturi pentru a te pregati mental pentru probele sportive (si cum sa le faci fata cu brio)

01 Oct 2018 08:08 | Mental Coaching | 3107 Vizualizari
8 Sfaturi pentru a te pregati mental pentru probele sportive (si cum sa le faci fata cu brio)
Probele sportive pot fi perioade extrem de stresante pentru un tanar sportiv. Te poti simti agitat, nelinistit sau pur si simplu „speriat”. Totul devine si mai stresant atunci cand mintea incepe sa o ia „la vale”, in sensul ca supra-gandesti lucrurile  si iti faci o mie de scenarii, care mai de care mai apocaliptice, pentru ca nu-i asa ... mereu avem tendinta sa ne gandim la ce-i mai rau
  • Despre cum sa-ti golesti mintea si pur si simplu sa joci am scris aici.
Insa, daca vrei sa le faci fata cu brio si sa ai o performanta buna, trebuie sa fii concentrat si increzatoar, si, mai ales, sa nu iti fie teama.

Imi spunea un tanar atlet ca la probele sportive se simte ca si cum ar fi pe scena. Si mare dreptate avea. Cred ca multi sportivi simt asta.

Ai la dispozitie una-doua zile pentru a-i arata antrenorului ce poti face, sau in unele cazuri ai doar o ora si de cele mai multe ori te gandesti ca trebuie sa iesi in evidenta sau sa ai o performanta perfecta.

Asta nu poate fi decat fals, si iti poate afecta performanta pentru ca poti sa supra-gandesti lucrurile si sa devii incordat...

Da, este adevarat, ai la dispozitie una-doua zile, dar in mod absolut nu trebuie sa iesi in evidenta sau sa fii perfect.

Antrenorii vad talentul, desigur, dar de asemenea, vad si „potentialul” intr-un sportiv tanar.

In plus, multi antrenori vor sa te vada intr-o zi proasta. Vor sa vada cum raspunzi sau reactionezi in fata provocarilor.

Ideea e ca atunci cand ai o zi mai slaba iti vei dori sa afisezi un aspect calm si adunat sau sa arati ca macar incerci.

Antrenorii stiu cand sportiv poate sa joace sau cand are potentialul de a juca, chiar si intr-o zi mai proasta.

Asa ca, in ziua probelor sportive, foloseste-te de abilitatile pe care le ai la indemana in ziua respectiva, indiferent de cat de bine te simti in ceea ce priveste jocul, si ai incredere in capacitatile tale!

Iata 8 sfaturi pentru a te pregati pentru probele sportive:
  1. Lasa-ti asteptarile acasa, nu te vor ajuta.
  2. Concentreaza-te pe un singur joc, pe rand. Evita sa te gandesti la rezultate sau sa incerci sa trisezi.
  3. Lasa in urma greselile si concentreaza-te asupra urmatorului joc.
  4. Arata-te „increzator”: tine capul sus, umerii trasi in spate si vorbeste cu incredere.
  5. Comunica cu coechipierii tai. Antrenorii vor sa te vada comunicand si aratand ca ai spirit de leadership (despre cum sa-ti dezvolti abilitatile de leadership in sport poti afla mai multe de aici).
  6. Fii docil si lasa-te „invatat” – fa schimbarile pe care ti le sugereaza antrenorul (cum sa devii un sportiv mai bun, mai antrenabil).
  7. Fii nerabdator in a-ti arata abilitatile la probele sportive.
  8. Distreaza-te!
Te-as ruga ca inainte de trialuri sau probele sportive sa citesti si urmatoarele articole ale caror sfaturi cred ca te vor ajuta atat sa devii mai antrenabil, cat si sa eviti supra-gandirea scenariilor apocaliptice, sa lasi in urma greselile din meciurile trecute, sa depasesti stresul de dinaintea competitiilor sau oricaror alte probe sportive si concursuri: Daca vrei sa-ti antrenezi mentalul pentru a-ti imbunatati performanta sportiva, te invit sa citesti si celelalte articole din categoria mental coaching din blog.

Curiosi sa aflati mai multe? Urmariti-ma si pe pagina mea de Facebook, locul unde postez constant tot felul de chestii interesante.

Daca ti-a placut ce ai citit, distribuie si prietenilor!

Vrei sa fii la curent cu tot ce inseamna viata frumoasa si linistita?
Vrei sa cresti un copil puternic, intr-o familie sanatoasa?
Aboneaza-te la newsletter si vei fi informat!

Despre mine

Claudia Nicolae

Inainte de a fi mental coach, sunt mama si sotie de sportivi de performanta, pasionata de sport (fost sportiv de performanta), pasionata de dans si viata frumoasa si linistita. citeste mai mult

Suplimente sanatoase

S-ar putea sa iti placa si